Activitat 1: Creació d'un programa de ràdio

CEIP MADRENC
  •  Que aprendrem amb aquesta activitat?

Amb aquesta activitat treballem la competència comunicativa lingüística i audiovisual, és a dir, saber comunicar-se oralment (conversar, escoltar i expressar-se) per escrit i amb llenguatge audiovisual.  També, la construcció dels coneixements i pensaments social crític (tècniques per memoritzar, organitzar, recuperar, resumir, sintetitzar...). I assolir el domini de la manipulació d’editors de vídeo i so

  • A qui va dirigida?

L’activitat va dirigida els estudiants de cicle superior, tot i que potser adaptada per alumnes d’altres edats.
3
  •      Desenvolupament de l’activitat:

El que vol l’activitat  és aconseguir que els alumnes aprenguin a fer programes de radio.  Per aconseguir-ho podem utilitzar dos programes diferents: Per una banda, existeix el Kit Radio un equipament que, si l’escola  no disposa d’ell, es pot demanar el Departament d’Ensenyament. Per altra banda, un altre recurs per treballar el llenguatge de so potser el programa Audacity, és un recurs gratuït que es troba a la xarxa.  Abans de començar a utilitzar l’activitat és recomanable fer una ullada al vídeotutorial.

L’activitat de la creació d’un programa de radio esta pensada per treballar entre 3 i 4 persones.  Consisteix en realitzar una gravació preparada pels alumnes sobre diferents noticies de Vic o de la mateixa escola. La durada del programa, no ha de ser gaire llarga, aproximadament d’uns cinc minuts. El programa s’ha de preparar seguint aquestes pautes:
  •          Exemple de taula que pot servir per fer el programa:




A continuació, podeu escoltar un petit fragment com a exemple.

Un cop portat a terme el programa s’haurà de guardar en una carpeta amb el nom del membres del grup per facilitar la feina el mestre. El programa radiofònic serà coavaluat a la classe pels vostres companys.

  • Objectius:
    •  Treballar la competència comunicativa lingüística i audiovisual.
    • Aprendre a interactuar i dialogar amb altres persones respectant-se.
    •  Potenciar l’expressió oral.
    • Fer un bon ús de les TIC.
    • Ser crític per avaluar els treballs dels companys.
    • Treballar la cooperació i la iniciativa autònoma.


  •      Avaluació:
Pel que fa a l’avaluació del treball es valoraran els següents aspectes:
    •        La creativitat del programa.
    •       Que s’ajusti al temps marcat.
    •       Si l’expressió oral és correcte, utilitzar un llenguatge adequat i corresponent a l’edat.
    •       El treball i l’esforç que hi ha dedicat els membres del grup.

·           

2 comentaris:

  1. Som la Cindy, la Judit,la Noemi,la Nassima i en Vadó.

    L’activitat és molt atractiva i original, amb una bona realització pot ser ben divertida atès que els alumnes realitzen el rol de locutor de ràdio.

    És una activitat força interessant perquè treballen l’expressió oral, aprenen a dominar programes informàtics, a treballar temes d'actualitat, a organitzar la informació que han d'expressar en el temps determinat, a seleccionar la més rellevant i,sobretot, a treballar la creativitat, la cooperació en grup i el respecte.

    ResponElimina
  2. Hola companyes!
    Creiem que l'elaboració d'aquesta activitat està molt ben pensada perquè permet als alumnes treballar molts aspectes, com l'expressió oral, la competència comunicativa, el diàleg...
    A part està molt ben estructurada i molt organitzada, element que facilita la seva comprensió i realització.

    Molt bona feina, seguiu així!

    ResponElimina