Activitat 5: El creixement de la ciutat de Vic


  • Què aprenem amb aquesta activitat?


Amb aquesta activitat, es treballarà la competència lingüística  on els alumnes, també,  hauran de reforçar el pensament crític i reflexiu. Els nens i nenes esdevindran els protagonistes del seu aprenentatge, ja que a partir del debat i la recerca aniran adquirint  nous coneixements  sobre i el creixement de la ciutat  de Vic.

  • Desenvolupament de l'activitat


Aquesta activitat constarà de dos parts:

  1. Analitzem les imatges: Primerament  el grup classe  compartiran els diferents coneixements sobre l’evolució de la ciutat, en forma de debat. La mestre, però,  proporcionarà tres il·lustracions de la ciutat  on a través d’elles els alumnes poden qüestionar-se els canvis que ha petit la ciutat i entendre la evolució al llarg del temps.


               ( 1.000 anys enrere)                                                                                    ( 200 anys enrere)

1

2
3




La mestre actuarà com a guia, i en alguns cops realitzarà preguntes sobre les fotografies, per tal de dinamitzar el debat, com per exemple:

-          Perquè creieu que la ciutat es va començar a construir al costat del riu?
-          Perquè van construir una muralla, quina funció tenia?
-          Com dibuixaríeu una quarta fotografia de la ciutat?

 2.  Fem enquestes: Ara toca fer una enquesta els avis per tal de demanar-ls’hi:

-          Com recorda la ciutat de Vic de fa 50 anys?
-          Hi ha edificis que han desaparegut? En podeu donar exemples?
-          ( Les preguntes de les enquestes les realitzaran els propis alumnes)

Les enquestes es faran en parelles o bé grups de tres, formades per un alumnes d’origen català juntament amb alumnes d’origen estranger. ( el motiu d’aquesta distribució dels grups, es degut a que un 60% de la classe prové d’un altre país, i probablement o bé no tenen els avis visquin a  la ciutat o bé fa poc temps que resideixin a Vic).

  • A qui va dirigida


Aquesta activitat va dirigida a alumnes de cicle superior.

  • Objectius:

-          Aprendre que la ciutat de Vic no ha estat sempre com ara la veiem, sinó que les ciutats canvien, creixen i evolucionen.

-          Aprendre què és el fenomen de l’urbanisme.

-          Mitjançant la fotografies que expliquen l’evolució de la ciutat, podran observar les diferències i les similituds que trobem respecte la ciutat actual.

-          Entendre que la ciutat de Vic guarda una història molt valuosa , la qual fa que la ciutat disposi d’un patrimoni cultural molt ric.

-          Observar que la ciutat de Vic ha patit molts canvis però malgrat el pas del temps , veuran que Vic continua essent una ciutat rural i agrícola, envoltada de magnífics camps d’ordi.

  • Avaluació:


Al finalitzar l’activitat els alumnes posaran en comú tot allò que han après, intercanviaran dades i extrauran conclusions.  En aquesta activitat és valorarà la participació dels alumnes, la capacitat de recerca, de reflexió i d’anàlisi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada