- Què aprenem amb aquesta activitat?
Amb aquesta activitat, es treballarà la
competència lingüística on els alumnes,
també, hauran de reforçar el pensament
crític i reflexiu. Els nens i nenes esdevindran els protagonistes del seu
aprenentatge, ja que a partir del debat i la recerca aniran adquirint nous coneixements sobre i el creixement de la ciutat de Vic.
- Desenvolupament de l'activitat
Aquesta activitat constarà de dos parts:
- Analitzem les imatges: Primerament el grup classe compartiran els diferents coneixements sobre l’evolució de la ciutat, en forma de debat. La mestre, però, proporcionarà tres il·lustracions de la ciutat on a través d’elles els alumnes poden qüestionar-se els canvis que ha petit la ciutat i entendre la evolució al llarg del temps.
( 1.000 anys enrere) (
200 anys enrere)
1
2
3
La mestre actuarà com a guia, i en alguns cops realitzarà preguntes sobre les fotografies, per tal de dinamitzar el debat, com per exemple:
-
Perquè creieu que
la ciutat es va començar a construir al costat del riu?
-
Perquè van
construir una muralla, quina funció tenia?
-
Com dibuixaríeu
una quarta fotografia de la ciutat?
-
Com recorda la ciutat de Vic de fa 50 anys?
-
Hi ha edificis que han desaparegut? En podeu donar exemples?
-
( Les preguntes de les enquestes les realitzaran els propis alumnes)
Les enquestes es faran en parelles o bé grups de tres, formades per un
alumnes d’origen català juntament amb alumnes d’origen estranger. ( el motiu
d’aquesta distribució dels grups, es degut a que un 60% de la classe prové d’un
altre país, i probablement o bé no tenen els avis visquin a la ciutat o bé fa poc temps que resideixin a
Vic).
- A qui va dirigida
Aquesta activitat va dirigida a
alumnes de cicle superior.
- Objectius:
-
Aprendre
que la ciutat de Vic no ha estat sempre com ara la veiem, sinó que les ciutats
canvien, creixen i evolucionen.
-
Aprendre què és
el fenomen de l’urbanisme.
-
Mitjançant la
fotografies que expliquen l’evolució de la ciutat, podran observar les
diferències i les similituds que trobem respecte la ciutat actual.
-
Entendre que la
ciutat de Vic guarda una història molt valuosa , la qual fa que la ciutat
disposi d’un patrimoni cultural molt ric.
-
Observar que la
ciutat de Vic ha patit molts canvis però malgrat el pas del temps , veuran que
Vic continua essent una ciutat rural i agrícola, envoltada de magnífics camps
d’ordi.
- Avaluació:
Al
finalitzar l’activitat els alumnes posaran en comú tot allò que han après,
intercanviaran dades i extrauran conclusions.
En aquesta activitat és valorarà la participació dels alumnes, la
capacitat de recerca, de reflexió i d’anàlisi.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada