- Què aprenem amb aquesta activitat?
En aquesta activitat treballem amb les competències del
coneixement i la interacció amb el món físic i la competència social i
ciutadana. Es tracta de comprendre la realitat social en el context en què
vivim, cooperant i convivint amb la ciutadania i el poble.
- A qui va dirigida
L’activitat
va dirigida a alumnes de cicle superior, tot i que sempre es pot adaptar a
altres cursos.
- Desenvolupament de l’activitat
Abans
d’iniciar l’activitat, entre tots els alumnes expressaran quins són els
conceptes previs que tenim sobre la ciutat de Vic:
- És una ciutat mitjana
- Situada a la comarca d’Osona , formada per Municipis
- La plana de Vic està envoltada de moltes muntanyes.
- Els punts cardinals que situen la nostra ciutat són el Nord i el Sud
Després
d’una pluja d’idees sobra la ciutat de Vic, començarà la primera activitat.
Es repartirà un mapa per cada alumne de Vic actual i hauran de
marcar amb un gomet verd, l’escola; amb un gomet blanc, la plaça Major de Vic i
finalment, marcar el lloc on viuen amb un gomet vermell (els alumnes que viuen
fora de la ciutat, col·loqueu el gomet al costat del mapa). Un cop localitzades les cases de tots els
nens, es comentarà davant de tota la classe la situació en què ens trobem i
analitzarem on és el nucli i la zona on viu més gent de l’aula. Es pot observar
com està distribuïda la ciutat, els diferents barris i les urbanitzacions.
Després, els passarem un altre mapa de Vic 50 anys enrere i
podran observar i comparar com era abans i si les seves cases hi eren o no. En
aquest apartat observarem com l’urbanisme ha canviat i el per què, també veurem
com i quan ha crescut la nostra ciutat. Els alumnes participaran amb la seva
opinió i el diàleg i plantejaran hipòtesis sobre els canvis de la ciutat;
seguidament, cada alumne per separat buscarà informació sobre els possibles
canvis; després al pròxim dia a l’aula ho posaran en debat amb el grup,
extrauran conclusions i les presentaran davant al grup classe.
- Objectius
- Conèixer la nostra ciutat i la seva evolució.
- Treballar la cooperació, l’autonomia, la participació, el dret d’expressió i fomentar la pau.
- Fomentar el diàleg i el debat. A més a més, posar a la pràctica l’escolta activa.
- L’alumne ha d’aprendre a autoregular el seu aprenentatge i saber plantejar les hipòtesis coherents.
- Aprendre els concepte relacionats amb la ciutat (plànol, barri,...)
- Observar la gran diversitat i veure com viu tothom. Els alumnes aprendran que aquesta diversitat que trobem a Vic, enriqueix la ciutat, ja que hi aporta diferents maneres de veure el món i de viure-hi. La mestra explicarà que cada persona aporta les seves tradicions, els seus menjars, les seves festes i celebracions. Paral·lelament se’ls introduirà a la classe el concepte de sostenibilitat social, concepte el qual es basa amb la cohesió social.
- Avaluació
L’activitat
no està enfocada per tenir una avaluació final, sinó que és més el fet de
fer-la, participar i aportar coneixements al grup classe. Serà puntuat amb fet
i no fet.
Som la Cindy, la Judit,la Noemi,la Nassima i en Vadó.
ResponEliminaAquesta activitat també és molt útil per treballar l’evolució de la ciutat atès que parteixen de les seves llars de manera que fan de protagonistes de l’activitat.
Això fa que sigui més atractiu estudiar la ciutat, els canvis que han sorgit i entendre els motius pels quals han sorgit d'aquesta manera i no d'una altra.
A més a més, com és un treball cooperatiu els alumnes són autors del seu propi aprenentatge.
Hola de nou!
ResponEliminaEncara que l'activitat està molt ben redactada i explicada, creiem que potser seria massa complexa per portar-la a terme amb els alumnes, ja que està formada per diferents activitats a la vegada. La idea és molt bona però caldria simplificar més.
Ens veiem aviat!